4 Ağustos 2014 Pazartesi

Evde kirpik nasıl boyanır? / How to tint eyelashes at home?

Yazın ben kirpik boyamayı tercih ediyorum. Sıcak havada ne kadar az makyaj olursa o kadar iyi. Çok fazla kirpik boyamak tabi ki iyi değil, çünkü daha önce de söylediğim gibi (burada) boya doğal değildir. Ben yazın iki kez kirpik boyuyorum ve böylece rimel kullanmıyorum, onun için çok zarar olmuyor gibi hissediyorum. Boyadıktan sonra fazla kirpik düşmüyor, biraz kırpikleri kıvırıyorum ve o kadar :) Benim için günlük göz makyajım hazır :) Burada, ben evde nasıl kirpiklerimi boyuyorum adım adım okuyabilirsiniz.
Not: çok çok dikkatli olmak lazım. Eğer bu işi bilen bir arkadaş varsa, veya güvenli kuaför biliyorsanız orada kirpikleri boyamanızı tavsiye ediyorum.

In summer time I prefer to tint my eyelashes. I think, less make up at hot weather is better. To tint eyelashes very often is not very good of course. Sometime ago I wrote about eyebrows tinting and said that this tint is not natural. ( You can find here how to tint eyebrows at home.) But I am thinking that to tint eyelashes 2 times in summer is not so bad, because later, I am not using mascara at all (just for special occasions). So I feel that it doesn't get much damaged. After tinting I didn't feel that my lashes are falling more or smth. After tinting eyelashes I just curl it and my everyday eye makeup is done :) 
Note: if you have a friend who knows how to do this, or you have person who you trust at your hairdresser I suggest you to do it there. Now step by step how I tint my eyelashes at home.

En önce kirpik boyasını hazırla. Ben kaş ve kirpik için RefectoCil boya kullanıyorum.
First of all prepare eye lashes tint. I use same as for eyebrows RefectoCil.

Yuvarlak bir pamuk alın ve onu yarım ay gibi kessin. / Take a cotton pad and cut it like half moon.


Şimdi bu yarım ay şeklindeki pamuğu ikiye ayırıyoruz ve ekstra pamuk almaya çalışıyoruz, pamuğu ince yapmaya  çalışıyoruz

Now separate this half moon cotton pad and take out this extra cotton from it. You need to make it thin.




Şimdi yüz veya göz altı kremi al ve göz altında koyu bir kat sür.  
Take face or under eye cream and put quite much under eye area.  

Ince yapılmış pamuk al ve onu göz altına koy. Krem onun durmasına yardım eder.
Pamuk göz alt kirpiklerine kadar gitsin. (resimdeki gibi)

Now take a cotton pad which you prepared and put it under your under eyes area. Cream will help it to stay in a place. Cotton pad should be under low lashes (like in a picture).

Boya sürmek için ne kullanacağınızı seçmek lazım. Eski ve temiz rimel fırçası olabilir. Onun üstüne boya koy ve kirpiklere sürebilirsiniz veya boya ile gelen küçük çubuğu kullanabilirsiniz. Ben onunla kirpik boyamayı daha çok seviyorum, boyayı kirpiklere uygulamak daha kolay gibi. NOT: boyayı çok çok dikkatli sür, gözlerine gelmesin, eğer gözüne gelirse gözü hemen su ile yıka. Önce bir gözü yapmayı ve sonra öteki göze geçmeyi tavsiye ediyorum.

Now you need to choose with which tool you will apply tint. You can use an old clean mascara brush. Put tint on it and brush your lashes. Or you can use stick which comes with tint. I prefer to use it, because it is more easy to get tint to the lashes. NOTE: be very very careful when you apply tint to the lashes that it will not come to the eye. If it happened immediately clean your eye with water. I highly recommend to tint one eye's lashes then other.



Boyanmış kirpikleri 5 - 10 dakika bekletiyoruz. Bir yere oturun ve rahatlayın. Sonra gözü ılık su ve pamuk ile yıka. Gözlerini kapatmayı unutma. Bepsi bu kadar, kirpik daha koyu renk olacak. Kirpikleri boyadıktan sonra benim alt kirpiğimin daha uzun gibi görünmesini seviyorum . Normalde alt kirpiklerimin uçlarının rengi çok açık ve görünmüyor, boyadıktan sonra görünüyor. Umarım herşeyi kendi kendine yapmayı sevenler için bu yazı faydalı olur :)
Not: kirpikleri ve kaşarı boyadıktan sonra beslemek için hintyağı kullanmaya tavsiye ediyorum. Akşam, yüz temizledikten sonra, biraz yağ alın, kaş ve kirpiklere sürün. Hint yağı kirpiklerin daha çabuk büyümesine yardım eder ve onları daha güçlü yapar.

Leave tint on the lashes from 5 - 10 minutes. Just sit and relax. Then, clean tint with warm water and wet cotton pad. Don't forget to close your eyes when you clean it. That's all, your lashes will be darker.
What I like about tinting lashes that after doing it is lashes don't look just darker but little bit longer too. For me, especially lower lashes, because it's ending are so bright and after tinting they can be seen better :) I hope it will be helpful for some of you who likes to do everything by themselves. :)
P.S. After tinting lashes or eyebrows I recommend to condition it with castor oil. In evening after you wash you face, apply just a little bit of oil to lashes and eyebrows. It helps to grow up the hair faster and makes it stronger.












17 yorum:

  1. merhaba acaba boyayı nerden satın alıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben memleketten aldım ama gördüm Türkiye'de internette sayılıyor.

      Sil
    2. Merhaba, ben memleketten aldım ama gördüm Türkiye'de internette sayılıyor.

      Sil
  2. çoook güzel olmuş benimde kirpiklerim açık renk ve kirpiklerimi boyamayı düşünüyorum umarım sonuç sizinki kadar güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de umarım size de güzel olacak :)

      Sil
  3. merhaba saç boyasıyla da olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben hiç denemedim, bilmiyorum. Saç boyası fazla güçlü olabilirlir, belki alerji yüz için yapabilirl. Bu boya özel kaş ve kirpik için, uzun zamandan beri bu markayi kullanıyorum ve bunu güveniyorum.

      Sil
    2. Merhaba, ben hiç denemedim, bilmiyorum. Saç boyası fazla güçlü olabilirlir, belki alerji yüz için yapabilirl. Bu boya özel kaş ve kirpik için, uzun zamandan beri bu markayi kullanıyorum ve bunu güveniyorum.

      Sil
  4. merhaba boyaya oksidan kattınız mı?

    YanıtlaSil
  5. Merhaba hangi rengini kullandınız acaba numarasi kacti

    YanıtlaSil
  6. Hangi oranda karıştırdınız acaba oksidan ve boyayı

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, oksidan bir kaç tane damla yetiyor, karıştırıp yoğurt gibi kıvamını olmak lazım.

    YanıtlaSil
  8. ben hint kinasiyla boyadim cok guzel oldu ama surmeside zor oluyor birde sanki kirpiklerimi kuruttu biraz ama cok uzadi kaslarima kadar deyiyor simdi karasizim artisida var eksisi de

    YanıtlaSil
  9. ben hint kinasiyla boyadim cok guzel oldu ama surmeside zor oluyor birde sanki kirpiklerimi kuruttu biraz ama cok uzadi kaslarima kadar deyiyor simdi karasizim artisida var eksisi de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renk olaran o nasıl oluyor? Evet, hint kınası saçları kurutuyor. Kirpik için hint ve badem yağlar ile sürmek tavisy ederim :)

      Sil