23 Ağustos 2016 Salı

DIY mutfak temizleyecisi / DIY kitchen cleaner

Bu sefer çok basit ve aynı zamanda çok yararlı bir DIY (kendi kendine yapın) tarifi paylaşıyorum: mutfak temizleyicisi. Bu temizleyeciyi kullanmayı çok seviyorum: yapmak için sadece bir kaç dakika ve bir kaç tane malzeme lazım, çok ucuz ve en önemlisi işini güzel yapıyor. Bu temizleyici, mutfak tezgahı yüzeyleri, yemek masası, buzdolabı, ocak ve diğer mutfak yüzeylerini temizlemek için kullanıyorum. Eğer ocak çok kirlenirse, leke üzerine karbonat kuyuyorum, üstüne bu temizleyeciyi sprey ediyorum, bir kaç dakika için bırakıyorum ve sonra siliyorum.

Malzemeler:
  • 2 ölçü su
  • 1 ölcü sürtme alkol
  • 1 yemek kaşığı bulaşık deterjanı (ekolojik deterjan kullanıyorum)
  • 20-30 damla çay ağaçı esans yağı
  • sprey şişesi
  • mikrofiber bez
Nsaıl yapılır?

Tüm malzemeleri sprey şişeye koyun ve şişeyi iyice çalkalayın.

Nasıl kullanır?

Her kullanmadan önce temizleyeci şişesini çalkalayın, sonra temizlenecek yüzeylere sprey edin ve mikrofiber bezi ile silin.

Bulaşık deterjanı nazikçe temizler, sürtme alkol dezenfekte eder ve hızlı kurur, çay ağacı yağı antibakteriyel ve antimikrobiyel özellikleri ekler. Bu temizleyiciyi tuvalet, banyo ve diğer ev temizlik işleri için kullanabilirsiniz. Dahası, bu temizleyici, markette olan diğer temizleyicilere göre, size zarar vermez. Denemenizi çok tavisye ediyorum. 


DIY kitchen cleaner


This is very simple, but very useful DIY project for your cleaner home. I am in love with this cleaner: it takes several minutes to make, it is very inexpensive and most importantly really does it's work. I use it for cleaning my stone kitchen counter, kitchen table, refrigerator, stove and etc. If I need a stronger power for cleaning a stove, I just put a baking soda and spray this cleaner on top and let it sit for several minutes and then wipe it off. 

Ingredients:
  • 2 parts of water
  • 1 part of rubbing alcohol
  • 1 table spoon of dish soap (I use ecological one)
  • 20-30 drops of tea tree essential oil
  • spray bottle
  • microfiber cloth
How to make?

Put all ingredients into spray bottle and shake well. 

How to use?

Shake the the cleaner bottle every time before using. Spray on surfaces which needs to be cleaned and wipe with a microfiber cloth.

Dish soap gently cleans, rubbing alcohol helps to disinfect the surfaces, it also dries very fast, tea tree essential oil adds antibacterial and antimicrobial properties. Also, you can use this cleaner for cleaning toilet, bathroom, and etc. Moreover, it is safe for your health comparing to other regular house cleaners on shop. Definitely recommending to give it a try. 






4 yorum: