12 Ağustos 2016 Cuma

DIY Rhassoul Kil yüz yıkama macunu - maske / Rhassoul Clay face wash - mask


Benim cildim çok yağlı ve yaz mevsiminde bakmak daha zor oluyor. Özellikle şimdi, İstanbul'da bu kadar sıcak olduğu için gözenekler çok kötü kapanıyor. Çok az makyaj kullanıyorum ama yide de bu problemi yaşıyorum. Bu durumu çözmek için derin temizleyen rhassoul kil yüz yıkama macunu - maske hazırladım.
Rhassoul kil çok hassas ve aynı zamanda çok derinden cildi temizliyor. Siyah noktaları ve sivilceleri azaltamaya yardım ediyor, cildi sıkılaştırıyor ve parlakık veriyor.

Rhassoul kil yüz yıkama macunu - maske malzemeleri:
  • 3 tatlı kaşığı rhassoul kil.
  • 5-6 tatlı kaşığı gül suyu.
  • 1 tatlı kaşığı kurutulmuş çilek tozu. Çilek tozunda antioksidanlar bulunur ve yaşlanmaya karşı zengin özellikleri vardır. Çilekte çok bulunan C vitamini, kırışıklık ve lekeleri önlemeye yardım ediyor.

Nasıl yapılır?

Bütün malzemeleri birlikte macun kıvamına kadar karıştırın. Tahta kaşık ve metal olmayan kase kullanın. Eğer lazımsa ekstra gül suyu ekleyin. 
Bu yüz yıkama manucunu az miktarda yapmayı tercih ediyorum. Her zaman taze olması için ve aynı zamanda farklı malzemeleri ekleyerek denemeyi seviyorum.  Mesela; çay ağacı veya başka esans yağları, başka meyve tozları.
Eğer sizin cilt çok kuru ise ekstra yağ ekleyebilirsiniz (avokado, argan ve başka). Aslında, bu yüz yıkama macununu yapmak için sadece rhassoul kil ve su yeterli. Başka malzemeleri sizin isteğinize ve cildinizin ihtiyacına göre seçebilirsiniz.

Nasıl kullanılır?

Kil yıkama manucunu alın ve ıslak yüzünüze yuvarlak hareketler ile uygulayın. Eğer maske gibi kullanmak istiyorsanız, 5 dakika beklemeye bırakın ve sonra cildi temizleyin. Daha uzun süre bırakmayın, cildinizi fazla kurutmasın.

 Rhassoul Clay face wash - mask


I have very oily skin and taking care of it is more challenging in summer time. Now, it is very hot in İstanbul. Although I use very less make up, my pores clog very easily. So, to fight with this problem I made this rhassoul clay deeply cleaning face wash - mask. 
Rhassoul clay, gently and at the same time very deeply cleans the skin, helps to reduce blackheads and blemishes, tightens and brightens the skin.

Rhassoul Clay face wash - mask ingredients:
  • 3 tea spoons of rhassoul clay.
  • 5-6 tea spoons of rose water.
  • 1 tea spoon of strawberry powder. Strawberry powder is rich in anti-oxidants and anti-aging properties. Strawberries contains vitamin C, which helps to prevent skin from wrinkles and blemishes.

How to make?

Mix all ingredients together until you get a paste-like consistency.  Use wooden spoon and non metal bowl. Add more rose water if needed. I like to make a small amount of this face wash to be sure that it is fresh when needed. Also, I like to vary with ingredients. Sometimes I add several drops of tea tree or other essential oil or other fruit powder.
If you have very dry skin, you can add a little bit of vegetable oil (avocado, argan and etc.). Actually, all you need to make this face wash are rhassoul clay and water, other ingredients may vary on your skin type and your needs. 

How to use?

Apply the paste with circular motion on wet face. If you want to use it as a mask, leave it for 5 minutes, then wash it out. Do not leave it for long time because it may dry your skin.  




2 yorum:

  1. bu maskenin etkisini merak ettim doğrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu kil yaklaşık 5 sene kullanıyorum ve çok memnunum.

      Sil